Bitlis; Coğrafyası tarih kokan Anadolu toprağı

Güzel bir uykunun ardından Van Gölü manzaralı Bitlis balı ve yörenin tüm kahvaltılıkları ile güzel bir kahvaltı yaptıktan yola çıktım. İlk durağımız Ahlat.

Türklerin Anadolu’yu yurt edinmelerindeki en önemli tarihe tanıklık etmiş Ahlat. Van Gölü’nün kuzeybatı kıyısında sahil kenarında kurulmuş şirin bir ilçe olan Ahlat çevreye göre de oldukça yeşil. Yapılarıyla dikkati üzerine çeken ilçede hemen hepsi yörenin özel bir taşı olan Ahlat Taşı’ndan yapılmış bir iki katlı evler çok güzel görünüyor. Tarihe tanıklık eden bu ilçede tarihi eserler oldukça fazla. Camiler, mezarlıklar,kümbetler ve hamamları ile kültür turizmi için görülmesi gereken tarihi mekanların başında geliyor.Çekim planlarımızı yaptıktan sonra Selçuklu Mezarlığı ve Emir Bayındır Kümbetini kısa bir ziyaretle Ahlata veda ediyorum.

Ceviz’in Başkenti , Adilcevaz
Ahlat ile oldukça yakın konumda bulunan Adilcevaz Van gölü kenarına kurulmuş yeşil bir ilçe. Yollar oldukça güzel. Adilcevaz girişindeki ceviz tanıtım heykeli ilçe ekonomisini gün yüzüne çıkarıyor. İlçede 36 bin adet ceviz ağacı ile üretim yapılmaktaymış. Ayrıca ceviz fidanı da yetiştirilmekte. Çekimlerimizi yaptıktan sonra sahilde biraz mola veriyoruz. Tarihi Zal paşa camini gezip, fotoğrafladıkdan sonra Bitlis merkez için yola çıkıyorum.

90 km’lik mesafe ve saatin üstünde zaman alan yoldan sonra Bitlis’e ulaşıyoruz. Vakit öleyi geçmiş. Bitlisin meşhur büryancısında alıyorum soluğu. Büryancı azmi Usta lezzetiyle gönüllerde taht kurmuş bir usta. Güzel bir yemekden sonra çekim için planladığımız yere hareket ediyorum. Bitlis, çarşısı oldukça karışık bir ilimiz. Tarihi kaleyide içinde bulunduran günlük hayatın ve ticaretin merkezi olan bu bölge oldukça yoğun bir insan ve araç trafiği oluşturmakta. Çekimlerimizi bitirdikten sonra Güroymak ilçesine doğru hareket ediyorum.

İl ile yarım saatlik mesafe ile ulaşılan Güroymak Muş ovasının doğusuna kurulmuş. İlçe tarım ve hayvancılıkla ekonomisini sağlamaktadır. İlçe merkezi oldukça sakin günlük hayat koşuşturması oldukça yavaş görünüyor. Kışları sert bir iklimle mücadele eden Güroymak Bitlis’in en küşük ilçesi.Çekim sonrası Tatvan’a geri dönüyorum.

Tatvan, Bitlis ilinin en güzel ilçesi diyebiliriz. Şehir oldukça sosyal bir görünüme sahip gece dahi sokaklar hareketliliğini devam ettiriyor.akşam yemeği için otleden aldığım tavsiye ile Meltem Büryan Salonu’na gidiyorum. Büryanı ile meşhur olan mekan Tatvan’ın uğrak yeriymiş. Büryan akşam saatlerine kalmıyormuş, kavurma iyi bir tercih ve lezzet harika. Yemek sonrası meşhur Bitlis balından birkaç kavanoz alarak İstanbul için hediyelik toplamaya başladım.